måndag 18 maj 2009

Nu är valrörelsen igång

Nu är EU valrörelsen igång. Vi socialdemokrater hade en bra valupptakt med mycket folk på Marieborgs Folkhögskola i helgen och i dag har vi varit i Berga och knackat dörr och haft informationsbord i centrum. Vi möter ett positivt gensvar. Det klar bästa jag mött i EU valrörelser. Det är klart att vi drar nytta av att östgöten Göran Färm står på valbar plats. Jag hoppas att alla utnyttjar möjligheten att rösta. Min far som är 86 år gammal kan stå som förebild. När jag i helgen diskuterade det stundande valet med honom sa han bara: "det är klart att jag ska rösta. Har vi nu rätten att rösta så ska jag utnyttja den möjligheten. Och än så länge har jag inte missat något tillfälle att rösta så varför skulle jag börja med sådana dumheter nu."
Så enkelt kan det vara!

Inga kommentarer: