torsdag 2 december 2010

Tack!

Ett stort tack till mina (s) vänner i kommunstyrelsen i Linköping. Det blev en minnesvärd dag och jag blev grundlurad! Bakgrunden är att i nästa vecka deltar jag på det sista kommunstyrelsesammanträdet. En styrelse som jag tillhört sedan i början på 80-talet. Ikväll skulle jag bli avtackad genom en middag. När så filosofiska fakultetens dekan Bo Hellgren ringer för några dagar sedan och vill ha ett snabbt möte med mig under torsdag eftermiddag angående en rapport från internrevisorerna anar jag ingenting. Klockan 16.00 är jag uppe på Universitetet och Bo och jag börjar samtala. Då kliver Kent Waltersson och Jakob Björneke in på scenen! Grundlurad. Istället för revisorer så blev det transport ner till Cloetta Center och där kom nästa överraskning. När jag fyllde femtio för några år sedan fick jag i present( av samma gäng!) en möjlighet att träna med LHC! Mina kamrater har häcklat mig för att jag inte förverkligat detta. Nu hade de tagit saken i egna händer! Utan Fredrik Emvall hjälp med utrustningen hade det inte blivit något träningspass! Tack Fredrik! På med utrustningen och ut till LHC:s juniorer och ett intensivt träningspass i 9 minuter!
Jag stod stadigt parkerad framför målet och kunde peta in några puckar! 3 av 5 straffar blev också resultatet. Det går enormt fort och jag var helt färdig.Jag utgår från att det finns gott om bildbevis på detta evenemang! Resten av kvällen blev det trevlig samvaro, mat och ishockey. Nu känner jag träningsvärken komma..

Inga kommentarer: