torsdag 31 maj 2012

Intensiv dag

Idag har det varit en rolig men intensiv dag. Ibland kan det vara viktigt stanna upp och reflektera hur en dag ser ut och vad man gjort. Min arbetsdag började en tidig timme framför datorn där jag arbetade med vår alternativa budget inom landstinget. Klockan 08.30 startade styrelsemötet vid filosofiska fakulteten. Linköpings Universitet är framgångsrikt och för vår regions utveckling är universitetets verksamhet som forskning och utbildning av central betydelse. Därför är det mycket intressant att få möjligheten att aktivt verka i olika universitetsorgan. Direkt efter lunch fortsatte arbetet i landstingshuset med vår budget. Den 5 juni ska den formellt presenteras i samband med landstingsstyrelsens möte. 16.00 startade vi ett internt möte med den socialdemokratiska landstingsgruppen. Vi diskuterade naturligtvis budgeten men hade även regionfrågan uppe för behandling. Vi kommer att som partigrupp argumentera för att inte söka egen regionkommun 2014/15. Jag avslutade dagen med ett av mina "fritidsintressen", nämligen fotboll.Ett långt och sent styrelsemöte med FKL/Syrianska. Om alla goda krafter samverkar hoppas jag verkligen att herrfotbollen kan lyfta sig i Linköping. En liten bloggtext får bli avslutningen på dagen!

Inga kommentarer: