tisdag 30 oktober 2012

Bra möte i Kisa

Det har varit en intensiv dag med många olika aktiviteter. Bland annat har jag besökt hörselskadades förening i Kisa för att prata landstingsfrågor. Det var ett välbesökt och bra möte. Vi diskuterade flera viktiga frågor. En sådan var sjukresor. Jag fick med mig flera viktiga synpunkter på vårt regelverk. En annan självklar fråga som vi diskuterade var införandet av ett eventuellt vårdval inom hörselvården. Än så länge har inte den borgerliga landstingsledningen presenterat något förslag hur ett sådant vårdval ska konstrueras. Från föreningens sida fanns det en i grunden negativ hållning kring vårdvalslösningar. Jag uppfattade att man var rätt nöjd över hur det fungerade idag. För mig är den här typen av möten oerhört viktiga. Det är väl värt att lyssna på alla intressanta synpunkter som presenteras.

Inga kommentarer: