söndag 25 november 2012

Bommersvik

Jag har tillbringat större delen av helgen på Bommersviks kursgård. Det var faktiskt några år sedan jag var där, så det var fint att återvända. Jag har många fina minnen från "Bommers" som skapades under mina SSU:år. Det var några partidistrikt som arrangerade en fortsättningskurs för partimedlemmar som relativt nyligen gått med i partiet. Över 40 deltagare så vi gjorde två grupper. Det har varit många intressanta diskussioner om stort och smått. Det känns mycket bra att partiet har börjat formulera sin politik för framtiden. Nu ska vi också utveckla vårt partiarbete så att nya medlemmar känner att just deras insats spelar roll för utvecklingen av vårt parti. Det finns så mycket klokhet och kraft att ta tillvara. Jag är övertygad om att socialdemokratins tankar om frihet och jämlikhet är viktiga för en positiv utveckling av Sverige. Målet med vår politik är att alla människor ska kunna leva ett gott liv!

Inga kommentarer: