tisdag 2 juli 2013

Jag var där!

Jag har upplevt det absolut vidrigaste politiska möte någonsin. Då tänker jag inte på Jimmie Åkessons tal i Almedalen. I sig en intressant upplevelse, inte minst genom att lyssna på vad Sd sympatisörerna applåderade mest åt. Inte var det det frågor kring arbetets organisering, utan så fort det bara tangerade invandringsfrågorna steg sympatiyttringarna. Det är nyttigt att uppleva Sd på plats i Almedalen. En erfarenhet jag kommer att bära med mig i landstingspolitiken. På något sätt faller bitarna på plats genom det möte som ungdomsförbundet ordnade redan i söndags. Att lyssna på representanter för öppet främlingsfientliga partier som Nationella Fronten från Frankrike och Vlaams Belang från Belgien var fullständigt vidrigt. Att vi har ett riksdagsparti vars ungdomsförbund bygger allianser med dessa partiers ungdomsförbund säger allt om Sverigedemokraterna. Här pratar vi om radikal nationalism. Något som skadat Europa så kraftigt i historiskt tid. Men Sverigedemokraternas ungdomsförbund delar samhällssyn med sina broderpartier i Europa utan att skämmas! Det intressanta frågan just nu är vad Sverigedemokraterna i landstinget tycker om sitt ungdomsförbund?

Inga kommentarer: