torsdag 31 oktober 2013

Boxholms depån invigd

Boxholms depån invigdes idag. Det är en service och underhållsverkstad för Östgötatrafikens tåg. Att vi äntligen kan etablera en verkstad i länet innebär bättre och snabbare logistiklösningar när tågen ska in på underhåll. Det är bra för länets kollektivtrafik. Verkstaden är också bra för Boxholm. Den ger sysselsättning till 50 personer, vilket är mycket i Boxholm. Min partivän Per-Arne Larsson ska med rätta vara stolt idag. Det är mycket Per-Arnes förtjänst att verkstaden etablerades i just Boxholm. Snabba beslutsprocesser, tydliga besked och samarbete har präglat processen med Boxholms depån. Det var extra kul för mig att vara med på invigningen och se verkstaden innefrån. Jag har mina familjerötter inom järnvägen. Min far arbetade som lokrepratör vid SJ i Norrköping och jag kommer ihåg arbetsmiljön i lokstallet, som jag besökte som grabb. Oljelukten satt i väggarna! Mycket har hänt och dagens verkstad i Boxholm var ljus, hade stora ytor och var kliniskt ren!

Inga kommentarer: