fredag 13 mars 2009

Cabaret

Än en gång firar Östgötateatern konstnärliga triumfer! Brita och jag var och såg musikalen Cabaret ikväll. En fantastisk föreställning. Jag växte upp i ett teaterintresserat hem så redan 1969 tog mina föräldrar med mig på Cabaret, som spelades på Norrköpings stadsteater. Olle Johansson spelade konferenciern. För tre år sedan såg jag och Brita Cabaret i Göteborg, men kvällens uppsättning ger ett minne för livet. Richard Carlsohn som konferenciern, Martyna Lisowska som Sally Bowles och Jörgen Mulligan som herr Schultz är bara några som ger föreställningen sin karaktär. Men det som verkligen "sticker ut" är det konstnärliga arbetet med dansarna. Det går inte att beskriva utan måste upplevas.
När jag sitter i salongen och får uppleva den här föreställningen känner jag bara en så stor stolthet över Östgötateatern och dess medarbetare!

Inga kommentarer: