torsdag 26 april 2012

"Barn av regnbuen"

Jag är stolt nordisk medborgare! Trots att jag personligen befinner mig på en konferens i Stockholm för att diskutera landstingspolitiska frågor så känner jag glädje över samlingen i Oslo! Enligt uppgifter i media så har över 40 000 människor samlats på Youngstorget i Oslo för att under Lillebjörn Nielsens ledning sjunga "Barn av regnbuen", som är en norsk version av Pete Seegers "My rainbow race". I den pågående rättegången i Oslo så har Anders Behring Breivik tagit upp just den här visan som ett exempel på den "marxistiska hjärntvätten av norska barn".Jag har faktiskt ingen aning om var Seegers eller Nielsens befinner sig på den politiska skalan. Jag är dock glad över att Sveriges moderata kulturminister är med i kören och att så många människor samlas. Så länge jag lever kommer jag att komma ihåg den 22 juli 2011 då Anders Behring Breivik mördade så många unga partikamrater till mig på Utöya!

Inga kommentarer: