tisdag 14 juli 2009

Krisen i Kd

Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglunds tal i Almedalen fortsätter att vålla debatt och diskussion i sommarsverige. Jag har redan kommenterat talet på den här bloggen, men ju mer man begrundar innehållet ju mer växer min kritik. I någon form av intellektuell hederlighet borde Göran Hägglund precisera vad han lägger i begreppet "vänster". Vänstern står nämligen för allt det onda i Hägglunds tal , från kulturpolitiken till motståndet mot kärnfamiljen över namngivna kommunistiska diktaturer som Cuba och Nordkorea till den svenska ultravänstern som hotar fredliga familjer i Malmö. Jag har en fråga till representanter för kristdemokraterna. Tillhör jag som aktiv socialdemokrat och min familj denna "vänster"?
För mig blir det ett fattigdomsbevis och en bekräftelse på att krisen är total i Kd när man inte förmår att göra åtskillnad mellan den svenska socialdemokratin och totalitära kommunistiska diktaturer.

Inga kommentarer: