lördag 15 oktober 2011

En vecka med dubbla känslor

Det har varit en speciell vecka. Privat har veckan inneburit semster på Cypern. Jag och Brita firade hennes 50 årsdag där. Sol, bad och goda måltider men också långa promenader i bergen har bidragit till avkoppling. Nu hemma igen efter en halvstökig hemresa med nästan 4 timmars försening i Aten. Min beundran för kabinpersonalen på SAS planet hem är stor. Det är knappast deras fel att det var aktioner i flygledartornet vid Atens flygplats. Ändå fick de möta obefogad kritik som de hanterade oerhört kompetent. Det har naturligtvis varit jobbigt att följa utvecklingen hemma kring Håkan Juholt. Det blev inte bättre med en del tekniska problem kring min uppkoppling. Men våra politiska sekreterare har givit mig de senaste nyheterna, så jag har kunnat följa utvecklingen. I allt det beklagliga måste jag säga att jag gillar att Ingvar Carlsson tar på sig en ökad roll. Ingvar är en problemlösare av rang och en lagbyggare. Det handlar så mycket att bygga en stark organisation med kompetenta medarbetare till partiledningen och det handlar om att tydliggöra den socialdemokratiska framtidsbilden. Det måste bli tydligt vilken skillnad det gör för samhällsutvecklingen i Sverige om det blir en socialdemokratisk regering 2014 eller om moderaterna fortsätter vid makten.

Inga kommentarer: