torsdag 11 september 2008

Infrastruktur

Jag säger då det!
Under min tågresa upp till forskningskonferensen tog jag del av de fyra borgerliga partiledarnas artikel på DN debatt idag om och kring infrastrukturen i Sverige.
Med stigande förvåning och besvikelse tog jag del av innehållet. Var fanns beskedet om satsningen på höghastighetstågen i Sverige.? Svaret var - ingenstans.
Vi socialdemokrater har under det senaste året på många olika sätt påpekat för de borgerliga företrädarna lokalt och regionalt att regeringen måste ge besked kring Ostlänken. Nu närmar vi oss sanningens minut och tyvärr verkar svaret bli negativt. Ett sådant besked kommer att få stora konsekvenser för Linköpings långsiktiga fysiska planering.
Jag förstår faktiskt inte att Östergötlands lokala och regionala borgerliga företrädare i allmänhet och moderaterna i synnerhet får så dålig utväxling av att flera ministrar är bördiga från länet.
Kontaktytorna borde vara etablerade sedan länge.

Inga kommentarer: