söndag 8 juni 2008

Skicklig marknadsföring

Familjen har tillgång till en släktstuga på Tjörn. Det betyder naturligtvis att jag följer lokalpolitiken lite mera noggrant i Göteborgsområdet än annars. I helgen var jag nere och sjösatte vår lilla motorbåt, mer om det alldeles strax! Och än en gång så uppmärksammades Göteborgs stad:s sätt att marknadsföra olika evenemang. Den här gången i ett radioinslag. Med stor tydlighet markerade företrädare för Göteborg att det var en självklarhet att satsa kommunala pengar på kommande helgs motortävlingar. Budskapet var att de satsade pengarna skulle med råge komma tillbaka till restauranger, hotell och andra delar av det lokala näringslivet. Jag blev än en gång imponerad över tydligheten och självklarheten i budskapet från Göteborgs stad. Här kan vi utveckla vårt eget sätt att försvara satsningar på evenemang som sätter Linköping på kartan och som lockar besökare till vår stad.
Hur gick det nu med båten. Jo, med professionell hjälp var det inga problem att få den i vattnet. Men sen började problemet. Ett kapell skulle upp som skydd.Första gången jag gjorde det. Som de landkrabbor jag och en yngre släkting till min fru är så bjöd vi antagligen på 2, 5 timmes god underhållning! Vilket del skulle sitta i fören. Vi valde fel och fick börja om. Hur skulle den fästas? Vi gjorde fel och fick börja om. Så höll vi på hela tiden! Av någon anledning kom jag flera gånger att tänka på Lasse Åbergs sällskapsresefilm med handlingen förlagd bland båtar och skärgårdsliv. Men till slut var kapellet på plats och vi kunde njuta av det fantastiska vädret!

Inga kommentarer: