torsdag 12 juni 2008

Skolavslutning

Idag har jag varit på skolavslutning! Min son Axel lämnade högstadiet och dottern Karin gick ut 7:an på samma skola. Båda barnen har gått på Ekholmsskolan och vi är som föräldrar mycket nöjda med skolans förhållningssätt och arbete. Min gamla lärarbakgrund gör att skolavslutningar alltid kommer att vara någonting speciellt. Jag vet vilket positivt och professionellt arbete som många lärare lagt ner för att våra ungdomar ska få så goda förutsättningar som människor och för kommande studier. Sedan är det en helt annan sak att jag både som politiker, lärare och förälder är så hjärtligt trött på inte minst Jan Björklunds (Fp) mångåriga prat om "flumskola". Min bild är att svensk skola håller bra klass, har höga kunskapsmål och att det pedagogiska vardagsarbetet som alla 100 000-tals lärare i de svenska skolorna utför varje dag fungerar oerhört väl!

Inga kommentarer: