lördag 12 september 2009

Förtroenderådet

Lördagen har tillbringats tillsammans med partivänner i Stockholm. Partiets förtroenderåd hade ett möte inför vår partikongress som äger rum i slutet av oktober. Vi ställde oss bakom ett bra Afrika program, som förstärker den tradition av internationell solidaritet som var en drivkraft för mitt eget politiska engagemang en gång i tiden, för länge sedan (!), som min 15 åriga dotter med blixten hastighet skulle ha sagt! FNL knappen har en given plats i min märkessköld!
Vår partiordförande Mona Sahlin var i högform och höll ett lysande anförande, låt mig citera följande som är aktuellt:
"Om en vecka är det kyrkoval. Då hoppas jag att alla som har rätt att rösta i kyrkovalet använder den rätten! För det finns ett parti som försöker ta sig in i alla politiska församlingar.
Och jag har bara ett besked att lämna om sverigedemokraterna: Aldrig någonsin, aldrig någonstans, aldrig någon gång ska vi medverka till att sverigedemokraterna får inflytande över svensk politik. Aldrig!"
I riksdagen andrakammarsal, med dess stolta historia, ville inte applåderna ta slut efter Sahlins anförande!

Inga kommentarer: