lördag 12 september 2009

Till landstinget!

Jag fick mitt första kommunalpolitiska uppdrag 1980, då jag blev invald som ersättare i skolstyrelsen i Linköping. 30 års erfarenhet av budgetarbete på lite olika nivåer inom kommunen får sin punkt i december 2010, då jag lämnar kommunalpolitiken för uppdrag i Landstinget. Jag har tackat ja till frågan om att kandidera till landstingsfullmäktige peroden 2010-2014. Det känns oerhört stimulerande att få vara med i det lag som ska återerövra den politiska makten i landstinget. Jag hoppas att min erfarenhet kring ekonomi och personalpolitik ska komma väl till pass då vi socialdemokrater formulerar en framtidsinriktad landstingspolitik .

1 kommentar:

Martin Tollén sa...

Välkommen Mats. Jag ser fram mot att få jobba tillsammans med dig i landstinget, under förutsättning att väljarna vill det.