onsdag 21 maj 2014

Politiskt arbete

Ytterligare en dag fylld med viktiga samtal med andra människor. För mig handlar politiskt arbete mycket om att dels driva frågor och försöka övertyga andra människor om de förslag jag själv står för men också om att lyssna in andra människors synpunkter på samhällsutvecklingen. Det här är nog förklaringen till att jag fortfarande tycker att det är kul att bedriva valrörelse. Det har hunnit med att bli några stycken vid det här laget! Idag har jag hunnit med att vara en kort stund vid vårt informationsbord på Stora Torget, ringa till ett antal Linköpingsbor och knackat dörr i Skäggetorp. Vi Socialdemokrater bedriver en bra valrörelse med många aktiva och jag tycker att intresset för vår politik är stort. Nu kommer det att bli några intensiva dygn innan vi kan summera valet till EU.

Inga kommentarer: