måndag 19 maj 2008

Korpen Östergötland

Jag har ägnat större delen av kvällen åt att förbereda kommande helgs arbete. I helgen har Korpen sitt förbundsmöte i Stockholm och jag är ny ledamot i styrelsen för Korpen Östergötland.
Korpens ändamål är att bidra till "livskvalitet åt alla genom motions, rekreation och friskvård i gemenskap - alla platsar i Korpen". Jag arbetar gärna i organisationer som har ett sådant ändamål. Glädjande nog så har Korpen en bra verksamhet i Östergötland, och inte minst i Linköping. Flera av de motioner som skall behandlas på förbundsmötet kommer från Linköping. Ett intressant förslag från Linköping är att ombudsfördelningen på just förbundsstämman på ett bättre sätt skall återspegla antalet medlemmar på grundnivå i organisationen. Förbundsstyrelsen vill att frågan skall hänskjutas till en stadgeutredning, vilket antagligen blir beslutet.
Men innan jag åker upp till Stockholm i helgen så skall jag fungera som starter och prisutdelare vid Rosenkälla loppet nu på torsdag. Jag hade tänkt springa själv så det tål att klura på hur logistiken skall fungera!

Inga kommentarer: